Skrussfjellet
2 april 2007
ca 3 timers tur på oppmerket sti.

Høyde: 303 moh

Med på tur:
Ove Johnny & Ronny

Vis i Google Map

Bilder fra turen

En fin kveldstur tidlig i april. Stor parkeringsplass ved Alsvik, følg skiltingen fra rv13. Vi startet kl 1915. I begynnelsen gikk vi på fin turveg. Følg de røde merkene. Etter ca 10 minutters gange, tok vi av fra turvegen, og gikk over på en sti som gikk gjennom skogen. Godt merket. Variert terreng. Når vi kom rundt på baksiden av Jøstolen fikk vi en følelse av og være på høyfjellet. Vi kunne nå se at tåkeskyene var på vei. Vi var på toppen etter litt over 1 time, akkurat når tåka la seg rundt toppen. Sikten fra toppen var ca 100m, så vi fikk ikke sett noe av utsikten. Vi tok oss en 10-12 minutters pause på toppen. Her inntok vi gourmetkjeks og hvitløksost, skikkelig god turmat. Så tok vi turen tilbake til bilen igjen. Det begynte å bli mørkt, men jeg hadde heldigvis med lykt, og den kom godt med det siste stykket. Turen ned gikk litt kjappere enn turen opp. En fin tur, selv om tåka ødela utsikten.